מהם סוגי המשכנתאות השונים? ולמה לעשות את זה עם איתנים

לקבלת ייעוץ מקצועי ממומחה מחזור משכנתאות

השאירו פרטים – מיד חוזרים

מהם סוגי המשכנתאות השונים? ולמה לעשות את זה עם איתנים

רשימת נושאים בעמוד זה

   מאמר זה בוחן את סוגי המשכנתאות השונים העומדים לרשות הלווים, את חשיבות השוואת הצעות המשכנתא וכיצד איתנים יכולה לסייע בפישוט התהליך. הוא גם דן בריבית הנוכחית של המשכנתאות וכיצד לנווט בשוק המשכנתאות.

מהם סוגי המשכנתאות השונים?

כאשר מדובר ברכישת דירה, רוב האנשים דורשים משכנתא למימון רכישתם. משכנתא היא הלוואה המשמשת לרכישת נכס, והיא בדרך כלל מוחזרת על פני תקופה של 25 עד 30 שנה. עם זאת, לא כל המשכנתאות זהות. ישנם סוגים שונים של משכנתאות זמינות, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. בפוסט זה בבלוג, נדון בסוגי המשכנתאות השונים הקיימים.

  • משכנתאות בריבית קבועה:
    משכנתא בריבית קבועה היא סוג של משכנתא שבה הריבית נשארת זהה לכל תקופת ההלוואה. המשמעות היא שתשלומי המשכנתא החודשיים שלכם יישארו זהים, ללא קשר לשינויים בשיעורי הריבית. משכנתאות בריבית קבועה פופולריות מכיוון שהן מציעות יציבות וניבוי, מה שמקל על אנשים לתקצב את ההוצאות שלהם. עם זאת, ייתכן שהם לא יהיו האפשרות הטובה ביותר אם הריבית יורדת, מכיוון שתתקע לשלם את הריבית הגבוהה יותר.
  • משכנתאות בריבית מתכווננת:
    משכנתא בריבית מתכווננת (ARM) היא סוג של משכנתא שבה הריבית יכולה להשתנות במהלך תקופת ההלוואה. הריבית ההתחלתית בדרך כלל נמוכה מזו של משכנתא בריבית קבועה, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית למי שרוצה לחסוך כסף בתשלומים החודשיים. עם זאת, הריבית יכולה לעלות בעתיד, מה שאומר שהתשלומים החודשיים שלך עלולים לעלות, מה שמקשה על תקצוב ההוצאות שלך.
  • משכנתא בריבית בלבד:
    משכנתא בריבית בלבד היא סוג של משכנתא שבה משלמים רק את הריבית על ההלוואה לפרק זמן מוגדר. המשמעות היא שהתשלומים החודשיים שלך יהיו נמוכים יותר ממה שהם יהיו עם משכנתא מסורתית. עם זאת, לא תשלם אף אחת מהקרן, מה שאומר שתצטרך לשלם את כל ההלוואה בתום התקופה.

 

תמונה של זוג צעיר שדן באפשרויות משכנתא עם יועץ פיננסי.
זוג צעיר שדן באפשרויות משכנתא עם יועץ פיננסי.

מדוע חשוב להשוות בין הצעות משכנתא?

בכל הנוגע ללקיחת משכנתא, חשוב לקחת שירות ייעוץ משכנתאות וחשוב להשוות בין הצעות של מלווים שונים כדי להבטיח שתקבלו את העסקה הטובה ביותר שאפשר. ישנן מספר סיבות מדוע חשוב להשוות בין הצעות משכנתא, כולל:

  • 1. שיעורי ריבית:
    שיעורי הריבית הם אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בבחירת משכנתא. אפילו הבדל קטן בשיעורי הריבית יכול להשפיע משמעותית על התשלומים החודשיים שלך ועל הסכום הכולל שתשלם במהלך חיי ההלוואה. באמצעות השוואת הצעות משכנתא, תוכלו למצוא את המלווה עם הריבית הנמוכה ביותר, מה שיכול לחסוך לכם אלפי דולרים לאורך חיי ההלוואה.
  • 2. עמלות וחיובים:
    בנוסף לשיעורי הריבית, המלווים עשויים לגבות עמלות וחיובים שונים, כגון עמלות בקשה, עמלות הערכה ועלויות סגירה. עמלות אלו יכולות להצטבר במהירות, והן עשויות להשתנות באופן משמעותי בין המלווים. על ידי השוואת הצעות משכנתא תוכלו להבין טוב יותר את העמלות והחיובים הקשורים לכל הלוואה, ותוכלו לבחור את המלווה שמציע את העמלות התחרותיות ביותר.
  • 3. תנאים והגבלות:
    תנאי המשכנתא יכולים להשתנות באופן משמעותי בין המלווים. לדוגמה, חלק מהמלווים עשויים להציע אפשרויות החזר גמישות יותר, כגון היכולת לבצע תשלומים נוספים או לפרוע מוקדם של ההלוואה ללא קנס. על ידי השוואת הצעות משכנתא, תוכל למצוא את המלווה שמציע את התנאים וההגבלות המתאימים ביותר לצרכים שלך.

 

איך איתנים יכולים לפשט את תהליך המשכנתא?

איתנים היא מלווה משכנתאות מובילה המציעה מגוון מוצרי משכנתא למתן מענה לצרכים של לווים שונים. אחת הדרכים שבהן איתנים מפשטת את תהליך המשכנתא היא על ידי מתן פלטפורמה מקוונת המאפשרת ללווים להגיש בקשה למשכנתא ולעקוב אחר התקדמות הבקשה מתחילתה ועד סופה.

עם איתנים, הלווים יכולים להגיש בקשה למשכנתא אונליין תוך דקות ספורות בלבד, ללא צורך לבקר בסניף או להיפגש עם פקיד הלוואות באופן אישי. תהליך הגשת הבקשה המקוון יעיל ופשוט, והלווים יכולים להעלות ולהגיש בקלות את התיעוד הנדרש, כגון אימות הכנסה ותעסוקה, מהמחשב או מהמכשיר הנייד שלהם.

לאחר שהלווה הגיש את בקשתו, הוא יכול לעקוב אחר התקדמותה באמצעות הפלטפורמה המקוונת, המספקת עדכונים בזמן אמת על מצב הבקשה שלו, כולל כל דרישות בלתי תלויות או מידע נוסף הנדרש. זה עוזר ללווים להישאר מעודכנים ומעודכנים לאורך כל התהליך, מה שיכול להועיל במיוחד לרוכשי דירות ראשונים שאולי לא מכירים את תהליך המשכנתא.

בנוסף לפלטפורמה המקוונת שלה, איתנים מציעה גם תמיכה אישית מצוות מסור של אנשי מקצוע בתחום המשכנתאות וגם בית ספר לייעוץ משכנתאות. הלווים יכולים ליצור קשר עם איתנים בטלפון או במייל כדי לקבל תשובות לשאלותיהם או לקבל סיוע בבקשתם. הצוות בחברת איתנים עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הלווים על מנת להבטיח שהם מבינים את תהליך המשכנתא ונוח עם תנאי ההלוואה שלהם.

צילום מסך של כלי השוואת המשכנתאות הידידותי למשתמש של אתנים.
צילום מסך של כלי השוואת המשכנתאות הידידותי למשתמש של איתנים.

הבנת ריביות: מהן ריביות המשכנתא הנוכחיות?

לריביות תפקיד קריטי בתהליך המשכנתא, מכיוון שהן יכולות להשפיע באופן משמעותי על עלות ההלוואה לבעלי בתים. שיעורי המשכנתא מושפעים ממגוון גורמים, כולל תנאים כלכליים, אינפלציה והמדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב. ככזה, שיעורי המשכנתא יכולים להשתנות לאורך זמן, וחיוני ללווים להישאר מעודכנים לגבי הריבית הנוכחית וכיצד הם עשויים להשפיע על המשכנתא שלהם.

נכון ליוני 2023, ריבית המשכנתא הממוצעת למשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה היא סביב 3.5%. עם זאת, שיעורי המשכנתא יכולים להשתנות בהתאם לציון האשראי של הלווה, מקדמה וגורמים אחרים. חשוב לציין כי שיעורי המשכנתא אינם חקוקים באבן ויכולים להשתנות במהירות, בהתאם לתנאי השוק.

כדי להשוות הצעות משכנתא ולמצוא את התעריף הטוב ביותר, לווים יכולים להשתמש במחשבוני משכנתא מקוונים או לעבוד עם מלווה משכנתאות כמו אטנים. על ידי קבלת מספר הצעות מחיר למשכנתא והשוואת הריביות, העמלות והתנאים של כל הצעה, הלווים יכולים להבטיח שהם מקבלים את העסקה הטובה ביותר על המשכנתא שלהם.

סוגי משכנתאות וריביות:

סוג משכנתא גובה הריבית אומדן ב₪ הצעה של איתנים
משכנתא בריבית קבועה 3.5% 13,086.50 ₪ כן
משכנתא בריבית מתכווננת 2.75% 10,031.50 ₪ כן
משכנתא בריבית בלבד 5.0% 18,225.00 ₪ כן
משכנתא ג'מבו 4.5% 16,356.25 ₪ כן

לסיכום, הבנת סוגי המשכנתאות השונים והשוואת הצעות שונות היא קריטית ללווים. איתנים מספקים סיוע רב ערך בתהליך זה, ומסייעים ללווים להבטיח את עסקאות המשכנתא הטובות ביותר ולחסוך כסף בטווח הארוך. נכתב ע"י בניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים

עדיין לא השארת פרטים?

זה הזמן למחזר את המשכנתא שלך עם המומחים של המרכז למחזור משכנאות!

מיחזור משכנתא - מתי כדאי?

לקבלת ייעוץ ממומחה השאירו פרטים יחד נמחזר משכנתא

השאירו פרטים ומיד חוזרים

Source:@Irfan Munawar / LottieFiles

מלאו את הטופס ונחזור אליך ממש מהר – יחד, נגיע לתמהיל מחזור משכנתא מנצח!